tirsdag 2. juni 2009

Chios...




Da er vi hjemme fra Chios og vi har hatt en knall fin tur. Har vært rundt omkring på øya og fått med oss masse fint. Blitt kjent med masse flotte mennesker som vi helt sikkert møter igjen. Vi har planer om å reise tilbake med ungene når Kevin er litt større. så om to år går turen tilbake:)
Kan ikke nevne en ting som jeg liker best med Chios,for alt er perfekt. Tror ungene vil stor trives der nede...
Vi ble kjent med et gresk par der nede,Maria og Stamatis. Det er 27 og 29 år og skal gifte seg til jul. vi kommer til å holde kontakt med de, de er så snille og gode begge to, og kjemien mellom oss stemte fra første gang. Vi møttes tilfeldig da vi tittet på noen katter..
Vi føler iallefall at vi har hatt ferie etter en tur til Chios, for stress finnes ikke der vi var. .. Nesten ingen turister, ikke for varmt og ingen puber eller barer hvor folk kom sjanglende ut av.. Hærlig....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så moro å høre at dere hadde en fin tur til Chios!(selv om jeg ikke ble så veldig overrasket over at kjemien stemte)

Dere vil nok oppleve at ungene stjeler oppmerksomhet fra dere når dere tar dem med ned ;-) Bare på Chios har vi opplevd at en tenåringsgutt bøyer seg over vogna og pludrer babyspråk med ettåringen :)

Hege sa...

takk...
vi regner med at det vil skje ja.. men er da bare kos det:)
vi gleder oss bare til å komme nedover igjen vi nå..
hvor mange ganger har dere vært der???

Anonym sa...

Første gang var i 1990, så i 91 og 94, etter det ikke igjen før hm. 2000. Siden har vi vært der minst en gang i året. Det blir som å reise på hytta, men det er koselig det også :) Jeg elsker å komme ned dit og tusle inn på Agyra og hilse på familien og spise god mat, få smask av Georgia på minimarkedet, besøke mor og datter(snarere oldemor og bestemor) i skobutikken i byen og få "gode" priser fordi de kjenner meg, blir aldri lei av å tusle rundt i byen eller kjøre bil rundt på øya og ser for meg at Chios blir mitt "hyttested" i Hellas for evig og alltid. Det betyr ikke at jeg ikke kan besøke andre steder, fastlandet i nord er fantastisk! -men hjertet mitt er nok på Chios :)*trekke pusten*