mandag 14. september 2009

oppskrift...

her er oppskriften på corndogs....

1 1/4 dl gult maismel( jeg fant ikke det så jeg brukte maisstivelse)
1 1/4 dl mel
1 ss sukker
1 ts sennepspulver
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
1 1/4 dl melk
1 egg lett sammenpisket
1 ss smeltet fettstoff( jeg brukte flott matfett)

6 pølser( jeg brukte vanlige grillpølser)

6 grillspyd el. pinner.

Bland maismel,mel,sukker,sennepspulver,bakepulver og salt.Tilsett melk,egg og smeltet fettstoff og bland det godt.Hell deigen opp i et høyt glass.
Sett pølsene på pinne,og dypp dem i maismeldeigen så deigen dekker.

Sett dem i 190 grader varm olje i 1-2 min( til de har fått en fin brunfarge)
La de dryppe av på papir.
Vel bekomme.....

:)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Takk! :D

Hege sa...

bare hyggelig:) håper dere liker det:)